von BK-Nils | 22.10.2024 | eingestellt unter: Necromunda

Necromunda: Halls of the Ancients Preview

Das nächste Erweiterungsbuch, Halls of the Ancients, legt den Fokus auf die Ironhead Squat Prospectors, deren Geschichte und bringt neue Regeln für die Clans mit.

The Ironhead Squat Prospectors throw open the Halls of the Ancients

They’ve clambered into their Exo-suits and revved up their Svenotar Scout Trikes: the Squats are returning to Necromunda with the full force of an Ironhead meltagun.

They’re the first faction not of the six great houses to receive a full expansion book in the form of The Halls of the Ancients, a 128-page hardback book encompassing the definitive story of and rules for the Ironhead Squat Prospectors on Necromunda.

Games Workshop The Ironhead Squat Prospectors Throw Open The Halls Of The Ancients 1

This House of… level release explores their origins on Necromunda – how the Confederation of Urlish first travelled here, how the Great Charter was negotiated, and why they still remain 10 millennia later.

Games Workshop The Ironhead Squat Prospectors Throw Open The Halls Of The Ancients 2

There are full rules for creating and running Squat gangs, including extensive and updated weapon and wargear lists, two new fighters, new Exotic Beasts in the form of three Techmites, and the new Svenotar Scout Trike. The Exo-driller meanwhile returns alongside the Claim Jumper, the Skalvian Explorator, and Orrin and Urson Grimjarl.

Games Workshop The Ironhead Squat Prospectors Throw Open The Halls Of The Ancients 3

Additionally, there are new rules for Squat Ancestry, so you can customise your gang with unique skills and abilities according to their Mining Clan of origin – and you can even create your own Splinter Clan. Then there are two intensely Squat-themed scenarios: Defend the Claim and Explore the Depths.

That’s not all! There are a few weapons missing in plastic from the current Squat arsenal – most of these are now arriving in the Ironhead Squat Prospectors Weapons & Upgrades. This is a comprehensive resupply, with two sprues that each contain the following: six heads, two hand flamers, two axes, two power pack mounts, one flamer, one meltagun, one autopistol, one stub gun, one mining laser, one photo lumen, one holstered pistol, one heavy flamer, one two-handed power axe/power pick, one arc welder, one gem extractor, and one circular stone saw. There’s also a pointing arm.

Games Workshop The Ironhead Squat Prospectors Throw Open The Halls Of The Ancients 4

The Ironhead Squat Prospectors are still completing their final gear check before they head back out into the ash wastes to kick butt and stake claims. Watch this space for more on the release date when we know it.

Quelle: Warhammer Community

BK-Nils

Nils, Redakteur bei Brückenkopf-Online. Seit 2001 im Hobby, erstes Tabletop: DSA Armalion. Aktueller Fokus liegt auf Skirmish-Systemen und Warhammer 40.000. mehr auf https://www.instagram.com/nerdydutchman/

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Kommentare

  • Sehr schön, das Buch werde ich mir ziemlich sicher besorgen.

    Ich finde ja mittlerweile, dass die Squats die überzeugenderen Space Zwerge im 40k Universum sind. Die Votann mit ihrem High Tech Gear sind jetzt auch nicht verkehrt, aber mir gefällt das Squat Lineup von Necromunda einfach besser.

    • Mir ist bis zu deinem Kommentar gar nicht aufgefallen, dass die bei Necromunda Squats heissen. Sind das nicht Votann? Ich nahm irgendwie an, es ist nach dem Hintergrund dasselbe… kann mir da mal lore-technisch jemand aufklären, wie sie sich zueinander verhalten? sind squats abhumans (oder wie man sagen würde?) und damit völlig unabhängig von Votann?

      • Die Squats auf Necromunda und die Votann haben einen gemeinsamen Ursprung. Die Ironhead Squats wurden ursprünglich für den Wiederaufbau von Necromunda herangeholt.

        Die Squats sind nun nur seit ca 10.000 Jahren auf Necromunda geblieben und haben sich technologisch nicht „weiterentwickelt“, wohingegen die Votann zu der Zivilisation geworden sind, die jetzt in 40k spielbar ist.

      • Sie scheinen das ja sehr schön zusammenzuführen, haben oben ja sogar den Namen der Votann (confederation of Urlish) die damals kamen und wie Nils schon sagt, dann eben geblieben sind.

  • Ich mag Votann sehr gerne und diese hier gefallen mir aber auch. Haben definitiv was eigenständiges. Habe allerdings keine Ahnung von Necromunda. Sollte ich mir somit vielleicht mal anschauen… ‚:)

    • Solltest du absolut. Ich spiele kein 40K, aber Spieler die von 40K kommen behaupten, Necromunda sei das bessere 40K. Zumindest für die, die Fluff mehr mögen als Kompetitive Qualität.

  • Hmmm, ich habe heute in einem Shop »Warhammer Heroes Stormcast Eternals« gesehen. Also, eine neue »Staffel« Blindboxen. Diesmal mit Stormcast und Warcry Regeln. Ich finde aber im Netz noch nichts dazu. Weiß hier jemand was?

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