Dungeons & Lasers VII: Porthaven Preview
Im kommenden Archon-Kickstarter geht es hoch zur See!
Set Sail with Dungeons & Lasers VII: Porthaven on Gamefound
Ahoy, adventurers! After countless requests from our amazing backers, we’re excited to announce that we’re bringing your most sought-after theme to life: a port/dock/naval adventure! You asked for it, and we’re ready to deliver with Dungeons & Lasers VII: Porthaven, launching next year on Gamefound. Prepare to immerse yourself in the bustling port town of Porthaven and set sail on a journey across the Misty Waters of Deuslair, where new adventures await at every turn. With four incredible core sets, stretch goals aplenty, and a fully playable giant ship, this campaign is packed with everything you need to bring your tabletop campaigns to life.
What Awaits You in Porthaven?
Our newest RPG miniatures campaign revolves around Porthaven, a vibrant harbor town where your players can explore taverns, barter in the bazaar, set sail from the bustling port, and meet a diverse cast of crewmates. With Dungeons & Lasers VII: Porthaven, you’re not just building a world—you’re diving into an immersive experience packed with detailed miniatures, intricate props, and exciting terrain pieces.
The Four Core Sets include:
Tavern: Capture the lively atmosphere of Porthaven’s local inn, where deals are made, and secrets exchanged.
Bazaar: Build a market teeming with merchants, exotic goods, and curious treasures from distant lands.
Port: Equip your adventurers with all the resources needed for their sea voyage, from cargo and crates to moored ships.
Ship Crew: Populate your vessel with a daring crew ready for any high-seas adventure!
Set Sail on the Big Playable Ship
One of the standout features of this campaign is the giant, playable ship—a true centerpiece for any maritime RPG session! Whether you’re navigating treacherous waters or hosting epic sea battles, this ship will take your tabletop games to the next level.
Stretch Goals Galore
As you venture deeper into the campaign, you’ll unlock an array of exciting stretch goals. Expect loads of props, scatter terrain, and thematic miniatures that will breathe new life into your adventures. And for those with a taste for the mythical—keep an eye out for giant fantastical creatures lurking just beneath the waves.
Explore Deuslair with the RPG Supplement
Alongside these incredible miniatures, we’re offering an exclusive RPG supplement to help Game Masters create unforgettable campaigns. This guide provides all the tools needed to run epic quests in Porthaven, on mystical islands, or across the high seas. Designed with seamless integration into 5e, Pathfinder 2, and other popular RPG systems, the supplement makes it easy to weave your miniatures and terrain into the heart of your story.
Claim Your Macaw Griffin Miniature – Free for Followers!
Follow the campaign today and receive an exclusive Macaw Griffin (Macawin) Miniature (50 mm base) as a Follower Gift! This vibrant, exotic griffin with the head of a parrot and striking plumage hails from tropical islands within Deuslair. Whether you’re using it as a companion, mount, or a fearsome foe, it’s a stunning addition to your collection.
Get ready to dive into Porthaven’s rich lore and thrilling adventures. Follow the campaign now on Gamefound to stay updated and secure your free Macawin Miniature. Don’t miss your chance to be part of this epic journey!
Set sail into adventure!
Quelle: Dungeons & Lasers VII: Porthaven
Endlich ein gutes Schiff. Bin dann dabei und freue mich drauf🙂👍🏼💪🏻
Firelock haben auch eine schicke Sloop aus Hartplastik für Blood & Plunder
Wow, ich bin ganz ehrlich begeistert.
Dem Schiff werde ich wohl nicht widerstehen können.
Das Schiff ist megr, zumal wenn die Archon gute Qualität liefert gerade bei Gelände. ich müsste halt nur mal mehr davon bemalen
Ich war direkt Feuer und Flamme für das Schiff, aber die versetzten Zick-Zack-Masten wollen sich einfach nicht richtig anfühlen. Vielleicht kann man das ja umbauen.
Ich fürchte es ist einfacher und auch sinnvoller, statt des Modells deine Vorstellung eines Schiffsmasts umzubauen. Guck mal hier: https://de.wikipedia.org/wiki/Schiffsmast. Zick-Zack ist richtig!
Aye. Das ist schlichte technische Notwendigkeit. 🙂
So große Bäume dass man die Masten einteilig hätte machen können waren schwer zu finden und nicht verarbeitbar.
Und auch in der Wartung ein Problem. Wenn es mal ungeplanten Kontakt zu einer Kanonenkugel gab, konnte so ein „Drittelmast“ vielleicht noch irgendwie ersetzt werden im nächstgelegenen Hafen. Einen Einteiligen, wenn denn überhaupt machbar, hätte man sicher nur an ganz wenigen Orten bereitliegen und handhabbar gehabt.
Kurzum: Dat muss so, bei großen Pötten mit großen Masten.
Sehr gut erklärt, danke
Krass! Wieder was gelernt. Danke Euch! 🙂
Aber die dürften doch trotzdem oben konisch zulaufen, oder?
Dafür widerum bin ich nautisch nicht schlau genug, fürchte ich.
Meine Bauchantwort wäre dass es wahrscheinlich solche und solche jibt, und dat die schlimmsten sind. 😀
das wird wieder toll und teuer 😀 archon ist grosse klasse!
Die Stückpforten sitzen zu tief, sonst ein schönes Modell.
Das macht dann die Wasa beim auslaufen aus dem Hafen. Erste mal Wind und ein wenig Krängung und schon läuft der Kahn voll Wasser 😉
Der Boss hat gesagt er will mehr Kanonen! Wir haben ihm gesagt, dass…. Aber er wollte mehr Kanonen!
Da hat man wohl die decks vertauscht