Aeronautica Imperialis: Remora Drohnen Preview
Die Luftkaste des Sternenreichs der Tau entsendet seine fortschrittlichen Remora Drohnen in die Luftschlachten von Aeronautica Imperialis.
Introducing the T’au aircraft so advanced it flies itself
If you’ve been fervently collecting a T’au Air Caste fleet, you’ll have noticed a distinct lack of Remora Drones in the model lineup. Forge World is about to take care of that, so you can start working them into your rosters. Take a look at these AI-controlled aircraft.
Technology For the Win
While other T’au Air Caste aircraft have access to wing-housed defensive drones, the Remora is more like a light fighter. They’re highly advanced, independent aircraft, piloted by sophisticated cogitators. The innovative design was intended to save the lives of extensively trained members of the Air Caste (what a novel idea in the 41st Millennium, where life is cheap) and operate in environments considered too hostile for more traditional aircraft, but they’ve become much more than that.
Far from a flashy gimmick, they’re now a vital part of Air Caste strategy, being produced en masse to add extra firepower when and where it’s needed. Remoras are often utilized in a pure support role – let’s take a look at their in-game stats.
Attack of the Drones
While they won’t be putting a good pilot out of a job anytime soon, these robots just might get them out of a sticky situation here and there.
With a very different design from other craft of the Air Caste, they’ve been programmed to handle all but the most complicated Wing Over manoeuvres. Their speed and agility allows them to bring those guns into a good firing position against clunkier bombers, and they can even hover in place to create bottlenecks and make your opponents think twice about approaching vital assets.
Armed with burst cannons and a pair of seeker missiles, with a bit of fancy flying Remora Drones can take a chunk out of aircraft that cost twice as much. Their small size and advanced cloaking technology are represented by the Stealth (-1) special rule, which gives them a little insurance against enemy ground assets.
Remora Drones are able to ignore the g-force that makes it difficult for pilots to execute tight turns, which makes them nimble and unpredictable. This is represented by the Jink special rule, allowing the robotic aircraft to slip into advantageous firing positions, or dodge out of a deadly fire arc.
All in all, for the points these plucky little drones punch above their Scout class when wielded by a skilled player.
Tech Support for Your T’au Air Caste
The Air Caste already has access to some amazing aircraft, but the Remora drone gives the canny commander some new options to mix things up. Keep an eye out for more news about when you can get your hands on them.
This release completes the lineup of units detailed in the Taros Air War Campaign Book, which makes this a great time to find out why everyone loves the action-packed dogfights of Aeronautica Imperialis. Grab the Skies of Fire boxed set and build your T’au Air Caste fleet while you wait for the Remora to drop. Until next time, watch your six even closer… those drones are hard to spot.
Quelle: Games Workshop
Also vielleicht bin ich einfach nur pedantisch, wenn ich Stealth (-1) habe und dann die effektive Reichweite um den Wert in den Klammern reduziere dann hab ich ER-(-1) was rein rechnerisch die Reichweite erhöhren würde, oder?
ich sollte nicht auf dem Tablet tippen, wer Rechtschreibfehler findet, darf die behalten 😀
Vor Gericht würdest du damit durchkommen 😉
Kommt wohl aus der selben Richting wie bei AoS das Rend – verstehe nicht warum das ein Minus braucht. Nur ein Schritt in Gedanken mehr, der nötig ist.
Wenn ich die Effective Altitude um -1 reduzieren soll, steigt die also um eine Höhe, so so.
Wenn Regelschreiber keine Ahnung von Mathe haben.
Wo ist das Problem? Das Flak Geschütz kann bspw. 10m hoch schießen und ist auf dieser Entfernung effektiv. Durch die stealth Sonderregel sinkt diese Reichweite nun um 1m und liegt jetzt bei 9m. Alles was auf 10m liegt wird jetzt schwerer getroffen.
Das Problem ist das Wording: Wenn Du von 10 eine -1 subtrahierst bekommst Du rein methematisch eine 11, weil — = +. Wenn Du die Regeln read as written stringent auslegst verhalten sich diese nicht wie erwartet. Ergo ist entweder das Profil oder das Wording der Regeln falsch.
Das — sollte ein – – sein
Aus Designersicht ist das Minus gut nachvollziehbar, signalisiert es doch sofort, dass es hier um Reduktion geht (und unterstützt ggf auch die Erinnerung, an welcher Stelle hier in die Mechanik eingegriffen wird).
Offenbar wollte man diesen Effekt im Regeltext allerdings auch beschwören, was zur mathematischen Schieflage führt. Hätte man da doch einfach „modify“ als Verb gewählt… 😉
Wenn ich die Kommentare so sehe (Stichwort ‚Regelfxxxx‘), weiß ich, warum ich nur noch mit SEHR ausgewählten Leuten GW Systeme spiele. RAI ist hier so dermaßen eindeutig, dass sich jeder schämen sollte, der ernsthaft versucht, Stealth als Nachteil zu interpretieren.
Schönes Modell btw – ich bin nur massiv darüber verärgert, dass jetzt alle spezielleren Modelle bei FW releast werden. Kommt mir wie ein Cashgrab vor, anfangs als GW eine neue Edi zu machen (‚Anfixen‘) und jetzt alles, was über den Kern hinaus geht, zu horrenden Preisen bei der Tochter raus zu hauen.
Ich hoffe nur AI wird weiter geführt. Da fehlen noch SM, Eldar, Necs, Tyras
Es wäre zu schade wenn das Spiel ab nun zu Grabe getragen wird.
Chaos?! Firelord, Doom Wing… *schnüff*