Warcaster: Neue Previews
Privateer Press haben neue Bilder zu Warcaster: Neo-Mechanika veröffentlicht.
Just about everything from the Kickstarter campaign has been previewed at some stage in its progress, except for one straggler Wild Card Hero. But a pirate lives by her own schedule, and woe be the scallywag that tells Captain Jax Redblade she’s late…
It’s Warjack Wednesday: time for your weekly update on Warcaster: Neo-Mechanika progress!
While most of us continue to work remotely, there is much activity going on with Warcaster, both for the current project fulfillment as well as the future of the game.
This week, we received our shipment of freshly-printed Warcaster: Neo-Mechanika rulebooks! They’re very shiny…
As well, the starter box stat cards were finalized, proofed and will be off to press at the end of this week. Here are a few samples of how the final layouts look:
Meanwhile, we have commenced rules creation, concepting, and sculpting of the the next phase of Warcaster: Neo-Mechanika, and we thought we’d share a sneak peek at what we’ve got underway. Among other surprises yet-to-be revealed, the next wave of Warcaster will introduce light vehicles. Each of these small craft will include at least one customizable weapon hard point and we are currently even toying with the idea of customizable pilots. Below is the Marcher Worlds Razorbat — a compact flying tank that will surely become a staple in the battle force of any Marcher warcaster.
We’ll be sharing more in the weeks ahead while keeping you updated on our progress with the production and fulfillment of our first wave of Warcaster: Neo-Mechanika.
ARC SILO WORK-IN-PROGRESS
Resident terrain artist and art director, Danny Samuels, has been working hard on our first piece of Warcaster terrain — a modular Arc Silo set that we can’t wait to be able to put our own Warcaster minis on! Arc silos are large storage containers that can store the fleeting resource for extended periods of time. We have imagined Arc silo facilities, with platforms connected by catwalks like you might see in other industrial complexes. These pieces are the first in what will be a modular system of terrain pieces that can be adapted to a variety of configurations. We can’t wait to elevate our game with them! Check out some of the work-in-progress shots.
We will keep you posted on the Arc Silo progress as it develops!
Außerdem gab es Bilder der geplanten August-Releases:
Quelle: WARCASTER: Neo-Mechanika
Kommen die nun nomalen in den Handel oder nur Kickstarter ?
Da von August-Veröffentlichungen die Rede ist, scheinen das ganz normale Boxen für den Handel zu sein.
Je nachdem wie der Preis aussieht, hole ich mir Mal vielleicht eine Starter-Box…
Also ich muss es so sagen: Bei mir löst die SciFi Variante von Warmachine jetzt so gar keinen „Haben wollen“ Reiz aus. Die Miniaturen wirken auf mich einfach wie eine schlechte Infinity-Kopie und sind einfach nicht mein Fall.
Die schrecklichen Regeln haben mich vergrault.
Mittelmäßige Figuren ist man von PP ja mittlerweile gewohnt.
Hab letztens eine Scorne Hydra zusammen gebaut nach dem ein Freund am Bausatz verzweifelt ist.
Einer der schlechtesten Bausätze die ich je im Tabletop zusammen setzen musste
Dem stimme ich zu. Am Ende die drei Köpfe zusammen zu bringen ist die Hölle.
Die Infanterie finde ich gut, aber die Zeichung für den Schwebepanzer geht gar nicht. GW zu seinen schlechtesten Zeiten. Wenn es denn sein muss sollte man da den Weg von Warlord gehen und Dronen ohne Piloten nehmen.
Die Infanterie der Low Tech Fraktion sehen auch mM am besten aus….aber jetzt mir erst wieder auf der KS-Seite aufgefallen, das es ja ein leicht größerer Maßstab ist. Damit ist eine Vermischung vermutlich wieder obsolet.
Na gut. Wieder mehr Budget für Code One.
Und da gebe ich den anderen Recht: da habe ich auch weniger Stress mit dem Zusammenbauen