von bkredaktion | 12.11.2020 | eingestellt unter: Necromunda

Necromunda: Phyrr Cats Preview

Haus Escher ist nicht nur für seine tödlichen Gifte bekannt, auch in der Genetik ist man führend und entlässt regelmäßig seine Kreationen in die Unterwelten der Markopolen von Necromunda.

Underhive Informant: Paws for Thought

Grab a seat, we’re about to start your briefing and I’ve got some great news from the Provost Marshal – not only do we get to clean up the scum of the underhive, now we’re on animal control too. So, shut up, open your eyes, and get ready to learn all about Phyrr Cats.
Games Workshop Underhive Informant Paws For Thought 1
As if it’s not bad enough that we have a rat problem down here in the underhive, we now have to deal with felines too! Now, you rookies might not know that House Escher has a long tradition of dealing in many strange and exotic off-world creatures. We usually turn a blind eye to this, as most of the time they end up being chopped up to make chemicals or sent to the fighting pits. However, the Escher gang queens view their Phyrr Cats differently – they’re as much a status symbol as they are a pet. That means if you hurt one of these things, you’re going to have a very angry Escher ganger looking for vengeance, and the little creatures are violent enough themselves.
Games Workshop Underhive Informant Paws For Thought 2
Unlike the Phelynx, the Phyrr Cat is larger, faster, and doesn’t rely on Toxin to hurt you – those talons do enough damage on their own. These creatures are also a lot more independent than their smaller cousins. If you ask me, they’re just arrogant – give me a Cyber-mastiff any day.
Games Workshop Underhive Informant Paws For Thought 3

These critters are incredibly agile too. If you’re fighting one and it falls off something, don’t just assume that it won’t stick the landing, because it probably will…

Games Workshop Underhive Informant Paws For Thought 4

Keep out the way of those sharp talons, then use your concussion carbines and shotguns to keep these creatures quiet.

Games Workshop Underhive Informant Paws For Thought 5
We’re expecting a big shipment of Phyrr Cats coming into the underhive – we’ve not received any concrete information as to when they might be arriving, but we’re expecting them some time during the next solar cycle. In the meantime, keep your eyes and ears open and make sure that you read up on all of our Escher intelligence reports in the House of Blades. Now, get out there – the underhive isn’t going to police itself!
Quelle: Games Workshop
bkredaktion

Der Brückenkopf existiert seit 2002 und bietet täglich News aus dem Tabletop Hobby.

Ähnliche Artikel
  • Necromunda

Necromunda: Fährleute des Abgrundes Preview

19.11.202411
  • Necromunda

Necromunda: Servant of the Silent Ones Preview

12.11.202416
  • Necromunda

Necromunda: Silberlant Sevos Preview

06.11.20243

Kommentare

  • da hat sich das Update doch gelohnt. Sehen deutlich besser als die unveröffentlichten Phyrr Cats, auch wenn ich mir doch irgendwie was eleganteres gewünscht hätte. Die könnten jetzt auch zu einem Khorne-Kult gehören.

      • Nein, eigentlich hat er recht. Eine Subtraktion eines negativen Betrages ist eine Addition. Ich hoffe, dass ich niemals gegen jemanden spielen muss, der Regeln so auslegt und darauf beharrt…

  • Im Vergleich zu den vorab präsentierten Versionen, fand ich den Körper der früheren Sculpts besser. Beim Kopf ist es anderas herum, mal abgesehen von den Zähnen, die etwas kleiner und dafür zahlreicher hätten sein dürfen.

  • Wieder so ein Fall, wo Modell und Illustration wohl nur als zusammengehörig wahrnehmbar sind, weil sie einem so präsentiert werden, und nicht, weil die zueinander passen. Wieso macht man sowas? Machen die denn kein Konzept und dann wird es entsprechend illustriert und modelliert? Ist doch hoch peinlich, wenn man das nicht gebacken kriegt. Wenigstens sollten sich die verschiedenen Elemente doch grob ähneln. Was reitet die da denn nur?

Die Kommentarfunktion ist geschlossen.