von BK-Nils | 31.07.2019 | eingestellt unter: Warhammer / Age of Sigmar

AoSRPG: Feurige Archetypen

Passend zum aktuell noch heißen Wetter gibt es von Cubicle Seven zwei neue Archetypen für das kommende Age of Sigmar Pen and Paper Rollenspiel zu sehen, die sich das Element des Feuer teilen.

Cubicle 7 Entertainment AoS Soulbound Auric Runesmiter Preview

Nothing like an Auric Runesmiter of the Fyreslayers to cheer up your Monday😁

Today on our blog we’re discussing another Archetype for Age of Sigmar: Soulbound — the stalwart Auric Runesmiter of the Fyreslayers.

‚You are a priest of the fyreslayers, the power of fire and earth are yours to command‘

Though their god is dead, the power of an Auric Runesmiter is very real indeed. With their command over the earth’s fire, a Runesmiter can melt stone, boil rivers, or turn a weapon to molten slag in an opponent’s hand. However, their true gift is their connection to the Shattered God. Every fyreslayer has some sense for ur-gold, a tingling in the nose perhaps, an itching on the palms, but only a Runesmiter can pluck a single ur-gold coin from a chest full of base gold!

Cubicle 7 Entertainment AoS Soulbound Battlemage Preview

Today we’re looking at a brand new Archetype for Age of Sigmar: Soulbound — the devastating Battlemage of the Free Peoples.

Battlemages are exceptional mortals that can stand shoulder to shoulder with the Stormcast Eternals against the horrors of Chaos that oppose them and hope to survive. These resilient mortals are trained in the arts of magic by the Collegiate Arcane. A Battlemage can hurl fire from their outstretched hands, banish daemons back into the aethyr with a word, or call a rain of comets from the Heavens with a gesture.

The exact nature of their powers varies from mage to mage, and depends largely upon their school of learning, but each holds the power within them to turn the tide of a battle. Unlike the intuitive spellcasters of the Eldritch Council or the divine gifts of the Sacrosanct Chambers, the powers of a Battlemage are hard-earned through a combination of practice and study, channelled through mystic foci and arcane phrasing, often requiring magical ingredients that can be all but impossible to procure. As a result, a Battlemage can be as gifted at creating arcane paraphernalia such as wands and talismans as they are at hurling spells in battle.

That’s the best way to deal with a Battlemage – while they’re otherwise occupied with some other poor fool.”

Seguin Reynar, former Freeguild Captain

Many Battlemages find service in the Freeguild’s armies, but unlike the common soldiers they are under no obligation to remain beyond their agreed period of service. The most common reason for a Battlemage to go abroad into the Mortal Realms is to seek out the base materials for their spellcasting and crafting. Similarly, the magic of the Collegiate Arcane is largely derived from the knowledge of those archmages prescient enough to foresee the Age of Chaos and flee to Azyrheim before the closure of the Realmgates. Much lore was lost in those centuries and a Battlemage will go to great lengths to recover a single tattered page from an ancient spellbook.

Quelle: Cubicle 7 auf Facebook

BK-Nils

Nils, Redakteur bei Brückenkopf-Online. Seit 2001 im Hobby, erstes Tabletop: DSA Armalion. Aktueller Fokus liegt auf Skirmish-Systemen und Warhammer 40.000. mehr auf https://www.instagram.com/nerdydutchman/

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Kommentare

  • Gibt es eigentlich noch die Magieorden? Einen obersten Patriarchen (oder Matriarchin)?
    Oder ist das jetzt alles wild durcheinander gemischt und untersteht das etwa auch alles den Sigmarines???

    • Ich würde sagen ein eindeutiges „Jain“ – mit der Tendenz zum nein. Grund dafür ist, dass die verschiedenen Realms eben das Leben der Bewohner massiv beeinflussen. Sieht man ja ganz gut an den Warcry-Banden gerade. (Unmade-Schatten; Iron Golems-Metall usw). Daher beziehen die Magier ihre Kraft wohl aus dem Reich selbst weil…ist halt kein anderer oder zumindest sehr geringer Magiewind vorhanden.
      Das sind aber nur Vermutungen 😀 Wäre in meinen Augen aber wohl an sinnigsten (ja…Sinn und Logik bei Fantasy ist so ’ne Sache…)

  • Auf dem Lexicanum findet man einiges.
    Quasi wie beim Alten, nur etwas auf Sigmarwelt gestreamlinet. Theoretisch ist alles genauso wie früher im eigenen Spiel denkbar: zwar ist in Sigmarheim nun die eigentliche Magieschule und alles ist passend zum celestischen Thema etwas im Stile der alten Himmelsmagier gestrichen mit magischen Getätschaften und Instrumenten um Arkanes zu vollbringen, doch gibt es in allen Reichen Dependancen und alle Magiewinde lassen sich überall anzapfen.
    Immerhin etwas, wenn auch weniger geheimnisvoll, individuell und wild in meinen Augen.
    Feuerballwerfen finde ich auch das Langweiligste am Magieanwenden. ^^

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