Deep Wars: Blood Reef Kickstarter Update
Der Deep Wars Blood Reef Kickstarter läuft noch 7 Tage und hier haben wir für euch ein kleines Update dazu.
We have some scenery for the first stretch goals, including 30mm diameter treasure markers and a massive 240mm long whale carcass for the deep Abyssal Zone.
The $10000 stretch goal is the Triton Berserker, a massive Nereid male warrior, bred for battle through arcane magic.
This model will be 90 mm long, twisting its length around the base and will be sculpted by Paolo Fabiani.
Next comes another piece of deadly scenery, the Doom Clam, an enormous bivalve that can suck in unwary divers.
The next stretch goal will add a pair of nasty little Sea Goblins to the Nereid force, amphibious beasties that can help surround and take down larger enemies.
These are to be sculpted by the legendary Kevin Adams and come as a pair.
For $13000, we are adding a coral reef section. These are sculpted at very high detail using two bases of the Beast of Blood Reef and adding more coral.
The next stretch goal will unlock Amatheia – Caller of the Deep, a leader of warbeasts and wild sea creatures in a Nereid warband. Amatheia swims with a vicious hammerhead shark for defense and holds its dorsal fin to get extra speed, making her equivalent to a mounted model. This will be a large, detailed resin piece with two separate bases.
Another stretch goal is to unlock the small but deadly Ravenous Cordoba Squid, and 6-foot squid with a sharp beak and a bad temperament. This one has been sculpted by Celestino Angiolilli and needs to be cast. It fits on a 30mm plastic base.
Next up is the imposing Icthelion, Lord of the Seas, a Sea Shaman that can summon wild sea creatures to fight for the Nereid Icthelion is the largest of the Nereids and will be a resin casting on a 50mm base.
A bonus stretch goal has been unlocked,the Proto Spawn of Yosoth. These ethereal beings can be summoned by an Ethermancer to fight for a warband, driving enemies to madness.
Next is Kalypso, the Hidden one. This Nereid has mastered bio-technology and has developed many deadly poison bio-weapons.
Next up is the Sea Goblin Poacher, a sneaky little creature that carries a stringer of snappers and sack of chum it uses to entice schools of fish and sharks to surround and attack enemies.
Up next is the Siren Maneater for the Dark Mariners. These deadly female mariners are able to lure enemies in close and paralyze them with toxic venom, consuming them at their leisure. This model will be on a 30mm base.
The next stretch goal will unlock the Dagathonan Reef Lord, a Leader model for the Scaly Horde carrying a giant crab shell shield and weaing crab and lobster shell armor.
Next up is a terrifying warbeast of the Nereid force, the Sea Serpent. This ancient creation from serpents and ethereal dragons is difficult to control but can kill quickly with its highly toxic venom while resisting extremes of heat and cold.
Schade, dass das noch weniger Leute spielen als Gates of Antares…
Ich glaube GoA hat mehr Potential sich als Spiel auf dem Markt zu etablieren. Die Welt ist eingängiger, man kann halt mehr Leute für Sci Fi begeistern den für einen Unterwasser-Fantasy-Steampunk-Mix, das Regelsystem ähnlich Bolt Action, was schon viele Fans hat und Warlord hat halt die breitere Marktbasis.
Da zieht Deep Wars wohl leider den kürzeren.
Schade, das Spiel würde mich interessieren, aber für NOCH ein System wofür ich vermutlich keine Mitspieler finde hab ich derzeit kein Geld (und richtig günstig sind die Minis wohl auch nicht) und keinen Platz.
Ich habs vor ein paar tagen mit finanziert. Sieht eigendlich ganz cool aus und ist sicherlich mal was anderes aquatische Sachen zu bemalen.
Schade nur, dass der KS etwas stagniert. Viele der Stretchgoals würden mich noch sehr interessieren. (in einem der Updates sind noch mehr erwähnt, wie z.B. Riesen Manis Shrimp)
Ich frage mich ob AMG mit Hartplastik vielleicht mehr interessierte Spieler bekommen würde.
Metall und Resin ist einfach als Endprodukt sehr teuer.
Im Moment wächst die Spielerzahl zumindest langsam. Ich frage mich aber auch ob die vielen mäßig erfolgreichen Kickstarter nicht zu viele abschrecken. Wobei 18k-25k jetzt gar nicht so schlecht sind.
Was mir bei dem System einfach gefällt, sind die verschiedenen Höhenlevel. Ein flugfähiges Modell (oder allgemein unter Wasser) muß halt nicht wieder auf den Boden zurück am Ende des Zuges.
Auch finde ich die Anzahl an Zaubern die einem Zauberer zur Verfügung stehen besser. Ich finde das Andrea Sfiligoi sich bei seinen Systemen oft mit den Punktekosten übertreibt. Wenn ein Zauberer eine Flammenwand zaubern kann, braucht die Eiswand oder Dornenwand nicht wirklich noch extra Kosten (in gleicher Höhe).
Mal schauen ob ich mir in nächster Zeit die Hardcover Regeln zulege.
Plastik ist bei kleinen Serien einfach zu teuer, wegen extra Maschienen und gefräßten Formen.
Plastik könnte mehr Leute locken, wie z.B. bei Wrath of Kings, wo die Qualität auch gut war, wobei das größtenteils kein Hartpastik war.
Die Frage ist, ob man es von einer Kleinserie zu einer größeren Serie schaffen könnte, mit den richtigen Kickstarter und besserer Werbung.
Ein paar aktuelle Gameplay Videos sowohl für SS und DS wären sicher auch hilfreich.
Hab vor einigen Jahren so ziemlich alles von Deepwars günstiger in den USA gekauft. Leider liegen die Minis immer noch unbehandelt in Kartons rum.
Die Minis selbst sind super modelliert und jedes Modell hat ein Einlegebase dabei. Muss die wirklich wieder mal rausholen.
Bei Helldorado ist es leider das selbe.