Golem Arkana: Charred Reavers
Für Golem Arcana gibt es mit den Charred Reavers Nachschub.
This elite unit consists of four new Golems and four Blood Knights exclusive to these figures.
Led by the ruthless Princess Rataya, the Charred Reavers fight zealously on behalf of Princess Nandanna. The Charred Reavers are a highly mobile attack unit that capitalize on their speed to devastating effect. Constantly on the move, they roam the battlefield for prey.
- The Charred Demon pulls its enemy anywhere it wants with it’s Scarring Whip.
Commanded by the Blood Knight Khil Salat, his Blistering Blow technique slows enemies so they can’t flee his fellow Reavers.
- The Charred Raptor drains the Fortitude of its enemies, the tougher the opponent the more it sustains the Raptor’s voracious appetite.
Commanded by Blood Knight Dakri Nipatana, converts her Golem’s health into Spitting Coals that add ongoing damage to any of its attacks.
- The Charred Fencer redirects all the damage it has sustained in battle into a single Vengeant Riposte. Enemy’s have learned to regret not finishing off the Fencer when they had the chance.
Commanded by Blood Knight Rudhir Dhosa, he pushes the Fencer to the limit, powering its Riposte with self-inflicted damage, then Cauterizing the Wounds when the attack strikes home.
- The Charred Channeler debilitates the enemy’s ability to dodge with its Baleful Glare, spelling doom for any Golem unable to flee the converging Reaver allies.
Commanded by Blood Knight Princess Rataya, her Fiery Wrath drives her Channeler to attack turn-after-turn in a relentless onslaught of destruction, as long as her attacks keep hitting.All Charred Reavers share a unique Passive Ability that grants them an additional 20 accuracy if they have moved during that turn, and all four Blood Knights share the same Passive that allows them to ignore Breakaway Costs when leaving a Region containing an enemy Golem.
Die ganze Einheit kostet 59,99 USD.
Link: Golem Arcana
Ganz ehrlich, die würd ich für ein Zehntel des Preises nicht haben wollen.
Die sehen tatsächlich bescheiden aus. Da sind ja Descent miniaturen schärfer gegossen…
Und das Prepaint… ist einfach. Was mich daran interessiert: Bei Descent 2 gibt es gerade Monsterpakete mit dreimal so vielen Minis für die hälfte. Klar nicht prepainted, aber die qualität der Farbe hier ist auch eher niedrig anzusiedeln.
Völlige Katastrophe… Wenn ich bedenke was ich für 60 Dollar alles kaufen könnte…..
Wofür wollen die bitteschön soviel Geld?
öhm ja..
war das nicht dieses Spiel mit den „Stift“ bei dem Tabletop mit dem Tablet/Wischphone verbunden wird?
Für 60€ hole ich mir da lieber was von Ramshackle. Das ist wenigstens schon wieder irgendwie kultig… 🙂
Mein Problem ist mittlerweile das mir das Spiel an sich sehr gut gefällt. Das man den Stift zur Interaktion brauch stört mich eigentlich nicht weil der im Spiel ganz schnell in den Hintergrund rückt.
Leider schrecken mich die Minis weiterhin davon ab mehr als die Grundbox zu kaufen….
Schade das sie es nicht mit der Battletech Lizenz gemacht haben. Das Spiel selber fühlt sich nämlich schon sehr nach Roboter mit unterschiedlichen Ladezeiten für ihre Waffen an…
Wahnsinn, wie schlecht das ist. Vielleicht wurden deshalb die Figuren auch so mies fotografiert. Ich erkenne da fast nichts, wegen der suboptimalen Ausleuchtung und fehlender Schärfe. Da machen ein Großteil der Hobbyisten auf zB Flickr bessere Bilder ihrer Minis mit Handykameras oO
Hinzu kommt noch, dass die Spiele von Jordan nur eine kurze Lebenszeit haben.
„Sie sind sooo hässlich, sie könnten glatt ein modernes Kunstwerk sein!“
Fiel mir grad spontan ein 😀