von BK-Christian | 20.08.2014 | eingestellt unter: Firestorm Armada

Firestorm Armada: Marauders of the Rift 2.0

Spartan Games haben die Regeln der Marauders auf den neusten Stand gebracht.

Spartan Games Maraiders of the Rift Update

The Marauders Rebuild
The Storm Zone is ALWAYS busy. A maelstrom of war and villainy, invasion and expansion. And within this we have the Marauders, the space age equivalent of pirates of old. With Firestorm Armada 2.0 we improved a host of things for the core fleets and alliance nations, and we then turned our attention to the Marauder models and statistics.

We can now re-visit the Marauders sometime after the events of the supplement where they were first introduced. The tides of war involving these inhabitants of the Rift have altered the state of affairs in the region (see the original Marauders of the Rift supplement for details) – new alliances have been forged, and the Rift factions are now pushing their way into the wider Storm Zone.

The Syndicate have moved to completely control the former Rift Traders League, bringing it closer to the Terran Alliance. This has been aided by the presumptive loss of the singular Supermax-89 whilst on Syndicate enforcement duties in the Rift. Nevertheless, their new-found bonds with the Terrans have given them access to several old Reformer-class stations…

OmniDyne, on the other hand, has increasingly solicited the Corsairs aid to further its aims in the Rift and beyond, tying them to its corporate yolk with weapons, munitions and easy plunder.

You may be wondering why we combined the former factions in this way. The answer is that we wanted to ensure that existing models still had a place in our games, but as a part of more rounded fleets with simpler build options. Moving forward we will be releasing Patrol Fleet compliant versions of key Marauder factions.

We also looked to make sure the Marauders fitted into the background of the wider FA galaxy and were given more of an identity. Consolidating and allying them with the existing Zenian League and Kurak Alliance factions allowed this without detracting from their inherent nature as rogues and pirates.

Meanwhile, the Oroshan will be further fleshed out to receive Patrol Fleet legal builds (in addition to Battle Fleet builds available with the Armageddon Dreadnought). They will continue to provide mercenary support to any in the Storm Zone who can pay their fee.

Finally, we have completely revisited the Pathogen, ensuring that they have both a unique feel and play style, plus long-term durability in the game. They have received several new rules, enabling players to convert all matter they find into the next level of life.

Overall, we’ve moved the Marauders from the side-lines firmly into the mainstream of the Firestorm Armada Galaxy, and we expect Armageddon Dreadnoughts, Phantom Battleships and Brigand Cruisers to be spotted with many more fleets in the future!

Hier geht es direkt zum Download: Marauders and Mercenaries – 17-08-2014

Firestorm Armada ist unter anderem bei unseren Partnern Fantasy-In und Fantasyladen erhältlich.

Quelle: Spartan Games bei Facebook

BK-Christian

Chefredakteur und Betreiber von Brückenkopf-Online. Seit 2002 im Hobby, erstes Tabletop Warhammer Fantasy (Dunkelelfen). Aktuelle Projekte: Primaris Space Marines, Summoners (alle Fraktionen), Deathmatch, Deadzone/Warpath (Asterianer und Enforcer), diverse Raumschiffe und allerlei Mechs.

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Kommentare

    • Oh ja! Gerade die Hardpoint-Optionen bei den Corsair-Schiffen finde ich sehr interessant, da scheint es viele, nette Kombinationsmöglichkeiten zu geben. Bin auf die ersten Tests gespannt. 🙂

  • Ah, nicht schlecht. Gleich mal schauen was ich mit meinen sechseinhalb Marauder Schiffen jetzt so anfangen kann.

  • 😀 Sehr cooles prolliges Schiff. Eigentlich spricht mit FSA ja gar nicht an, aber das Schiff ist wirklich cool… das ganze noch schön verchromt :ok: …

  • Zu den Regeln kann ich nichts sagen, aber den Stil des Modells finde ich fürchterlich. Sieht aus wie ein Oldtimer und abgesehen davon dass ich die auch nicht mag passt das so überhaupt nicht zu den anderen Schiffen.

    • Das sind eben die Schiffe des Syndikats. Das ist im FA-Universum eine sehr reiche Verbrecherorganisation deren Schiffe als Luxuskreuzfahrtschiffe getarnt sein sollen. Also mich spricht dieser Stil sehr an und von meinen 5 Marauderschiffen sind 3 vom Syndikat. Ach ja, das Modell ist natürlich jetzt auch schon bald zwei Jahre alt – nur so erwähnt…

  • Ser’s,

    den Cadillac-Stil der Schiffe find ich schwer cool, aber die oben aufgesetzten Waffentürme sehen total albern aus.

    Cheers

  • schon wieder so ein schiff, dass wie ein bodengleiter im falschen maßstab aussieht. ich mag das nicht. dafür mag ich den asteroiden-bunker.

  • Es geht ja auch nicht in dieser Nachricht um das Schiff, sondern das es nun zum kostenlosen Download die Regeln für die fehlenden Fraktionen gibt.
    Endlich wird die Lücke geschlossen und ich habe heute gleich nochmal zugeschlagen und nachgerüstet 🙂
    Cooles Spiel, nichts für Turniere sondern für mal nebenher. Mit der neuen Edition sind die Regeln zwar etwas „komplizierter“ geworden, aber es macht eine Menge Spaß für den kleinen Geldbeutel. Die Szenarien sind cool nur finde ich weiterhin die Flight Tokens zu stark und zu billig, vor allem die Bomber. Man sollte davor ausmachen, ob man mit SRS spielt oder nicht, dann kann sich jeder darauf einstellen.

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